pages

About Me

My photo
bangi, jakarta, Malaysia

Tuesday, January 31, 2012

PASHMINA vs TDG BAWAL

assalamualaikum and hi everybodyh! haa,nk ckp sket ni..dlm aku berbaring2 tnpa membuat keje tetbe zuppp terlintas idea nk post sumthing kt blog neh..okeh kali ni aku nk ckp sket psl pashmina and tudung bawal..

PASHMINA


- MURAH
ye aku pecinta barang2 mura..nk beli barang2 mahal and branded tu nnt cite klo dah keje bole la kan.Dalam byk2 tudung aku rase tdung ni pleng mura oke..aku ley dpt pashmina ni 2 rm15 kt jln TAR taw and mcm2 colour ade..rambang mate dibuatnye.

-TAK PAYAH GOSOK
aku ni jns pemalas gle nk gosok2 bju or tudung smpe licin and halus..lagi2 klo nk kne bgun awl semate2 nk gosok tudung and baju..aku ni da la jns yg klo kelas pkl 8.30pg aku bangun 7.50 pg..so xkan sempat klo nk gosok2 ape sume kan..so pashmina ni sng xpaya nk gosok2 and xberkedut pon oke..make your life easier and save electric source..ahakz!

-GUNA PIN SIKIT OR XPAYAH LANGSUNG
byk mane pin yg aku ade x pnah maintain bilangan nya..asyik2 hilang lah tercicir lah,tu psl malas nk beli pin byk2 wat koleksi,x sampai beberape hari da lesap nta kemane..so ble pki pashmina nih kdg2 aku x gune pin lgsg sbb pashmina ni mudah nk bentuk..so jimat pin kt sini oke

-VERSTYLE
dgn pashmina nih mcm2 style kte bole wat..cume pndai x pndai je la seseorang itu menggayakannye..unlimited okeh..and smart semestinya..

-EASY MATCHED
haa,yg ni paleng aku suke..pashmina bole match ngn ape2 colour pon..xnpk awkward pon...so xde la leceh nk match2 kne same warne la ngn baju yg korang pki..

-MODERN
bg aku org2 yg pki pashmina ni berbanding pki tdg bawal bese dyrg lbh npk elegant and sophisticated..

-CEPAT PAKAI
sape kate nk pki pashmina ni lecah and lmbt sbb nk kne lilit2???yg baru2 belajar nk pki maybe lambat la..aku pki pashmina 2 minit da siap..klo pki tdg bawal mane nk siap dlm 2 minit..nk kne iron lg pastu pin kanan kiri lah,nk kne samekan sudut tu lah..klo xngam sikit abs sume jd npk xngam..


TUDUNG BAWAL


-MAHAL
tudung bawal ni bg aku mahal..xpnah plak aku jumpe tdg bawal rm10..series dowh..lagi2 klo yg byk manik ngan sulam lg la mhl bole cecah rm30++..

-WAJIB GOSOK
yg ni paleng aku mls..klo ade tdg bawal yg x pyh gosok x berkedut,mmg aku beli..tp setakat ni x jumpe lg tu psl aku x suke tdg bawal nih

-WAJIB GUNA PIN
klo nk pki tdg bawal wajib2 la kena guna pin..sekurang2 nya 3 pin,peniti mmg x bole gune klo nk pki tdg bawal nnt sng cabut..mane bole nk selempang je kan..

-STYLE TERHAD
klo dh pki tdg bawal style yg same tuh jugak la hari2 yee...oh ya,aku prnah tgk tutos yg pki tdg bawal cm selendang,and serabai okeh,xsesuai lah bg aku..

-HARD MATCH
ni lg satu,ble nk pki tdg bawal wajib2 la nk kne match ngn bju yg korang pki,klo warne lari skit tros npk pelik..and selalunye xbyk warne bole matchkan..


-TYPICAL
dari dlu smpai skrg tdg bawal mmg da wujud so npk cam dh biase sgt lah..so mentang2 da bertudung x kn la asyik nk pki tudung bawal je dri dlu smpe skrg..sumpah bosan..

-LAMBAT
nk kne iron lg..nk iron mane bole lebih kurang jer,kene iron btol2 bg xde kedut2 lgsg..then nk pki kne pin bwh dagu and kiri kanan pastu nk bg same sudut dy..whoaahh!

p/s: ni pendapat aku je sbb aku jnz yg bertudung so aku taw bezakan..and yah,byk kali aku terbace psl laki x suke pmpuan pki pashmina sbb npk serabut and pernah ade laki yg tnye kt aku 'xpns ke pki tdg cmni,berbelit-belit cam serabai je'..ahah,klo x bese pki tdg mmg la cm nk terbakar kpale ko okeh!

and yeah,ade laki kate gurl npk ayu je pki tdg bawal compare dgn pashmina yg npk cam serabai..so lg bgos,ble laki x suke tgk kte pki pashmina so xde la kte nk tarik perhatian dyrg kan..so insyallah kite dh terselamat...:))